• Bir Ayet
  • Bir Hadis
  • Namaz Vakitleri
  • Hava Durumu
  • "Görmedikleri hâlde Rablerinden korkanlar için bir bağışlanma ve büyük bir mükâfat vardır. Sözünüzü gizleyin, yahut onu açığa vurun; (fark etmez). Şüphesiz Allah, sinelerin özünü (kalplerde olanı) hakkıyla bilir. Yaratan bilmez mi? O, en gizli şeyleri bilir, (her şeyden) hakkıyla haberdardır."(Mülk, 12-14)
  • "Her kim aşura gününde ailesine ve ev halkına ikramda bulunursa Cenab-ı Hak da senenin tamamında onun rızkına bereket ve genişlik ihsan eder."(et-Tergîb ve'l-Terhİb 2/116)
  • için namaz vakitleri
    İmsak 05:26Güneş 06:52Öğle 13:17İkindi 16:43Akşam 19:29Yatsı 20:49
    • 19°C Kocaeli
    • 14°C İstanbul
    • 19°C Ankara
    • 11°C Rize
  • BIST: 90.383 0.69
  • Altın: 144,409 -0.77
  • Dolar: 3,6117 -0.38
  • Euro: 3,9021 -0.23

3 Bin 100 Metrede Sıra Dışı Sanat !

Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Kavukcu, sanatın etki alanındaki diline dikkat çekmek için Erzurum’un 3 bin 100 metre ile en yüksek noktası olan Ejder Tepesinde,...
3 Bin 100 Metrede Sıra Dışı Sanat !

Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Kavukcu, sanatın etki alanındaki diline dikkat çekmek için Erzurum’un 3 bin 100 metre ile en yüksek noktası olan Ejder Tepesinde, boya, kar ve şemsiyelerle sıra dışı bir sanat performansında bulundu.

Daha önceki yıllarda araçları buzla kaplayarak, renkli balon ve şemsiyelerle mekanları donatarak dikkat çekici sanat çalışmalarına imza atan sanatçı ve Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Kavukcu, bu seferde zirvede sanat performansı yaptı. Kentteki ajans muhabir ve kameramanlarıyla birlikte zorlu bir yolculuğa çıkan Kavukçu, Palandöken’den Ejder Tepesine kar üstü araçlarıyla gitti. Erzurum’un tepeden kuşbakışı görüldüğü Ejder Tepesinde, Prof. Dr. Mehmet Kavukcu, sanat performansını sergiledi. İki ucunu demirlere tutturduğu yaklaşık 5 metre karelik şeffaf jelatini boyayan ve kar serperek değişik figürler oluşturan Kavukçu, daha sonra öğrencilerine kendi üzerine önce kar sonra da boya serptirdi. Tamamen boya altında kalan, suratı ve üzerindeki giysileri tamamen boyanan Kavukçu, bunu yapmaktaki amacının sanatın etki alanındaki diline dikkat çekmek olduğunu belirtti.

Kavukçu, “Bu yeri seçmemdeki gaye Erzurum’un en iyi açısı. Sanat geniş kavramalıdır. Çağdaş sanatın, günümüz sanatının dili. Yapmaya çalıştığım bir etki alanı. Etki alanını farklı bir boyuta taşımak” dedi.

Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Mehmet Kavukcu, yıllardır süregelen iklim ve doğa sorgulamalarının son aşaması olarak gördüğü performans için şunları söyledi:

“Sanatçının zirvedeki rakım ve şiddetli rüzgara karşı sergilediği bu performansta, yine sanatçı bedeniyle birlikte doğanın hammaddesini oluşturduğu boyayla, karla, buzla oluşturulan, doğayla bütünleşen transparan bir yüzeyle mücadele eden ve bunu günümüz yaşam kargaşasına göndermelerle ifade eden bir durum. Doğanın, sanatçının ve izleyicinin de performansın içinde yer aldığı, boyaların ve kar kütlelerinin savrulduğu, izleyicilerin de sanatçıya, resim yüzeyine ve çevreyle birlikte var olan derin boşluğa karşı performansı. Hazırlamış olduğum şeffaf, transparan yüzeyi, kullanırken aynı zamanda Erzurum’un zirveden görüntüsü ve Palandöken Dağı’nın bu transparan yüzeyden izlenirken adeta bütün şehir ve manzara bu performansın içinde yer aldı. İki boyutlu yüzeyde üç boyutlu derinlik üzerine gerçekleştirmeyi düşündüğüm bir projenin eskizlerinin ön aşamasını performansın başlangıcında, ifadeci bir dille boyama çabasında olduğumu görebiliriz. Performans ilerledikçe, gittikçe artan ifadeci bir anlatım dili, sanatçı bedeninin, izleyenlerin ve doğa şartlarının da performansa katılmasıyla 360 derecelik bir manzara izleme açısına sahip bir zirvenin, sanatçıyı etki alanına çekmesinin bir sonucu olarak bu performans gerçekleştirildi. Sanatı galeri ve müze gibi kapalı alanların dışında yaşanılan çevre ve iklim koşullarının bizzat performans alanında ve içinde yer alması ile, sanatın, hayatın en önemli anlatım dillerinden biri olduğunu, bunun da yer ve zamanla sınırlandırılamayacağını vurgularım. Sanatçı burada günümüz sanatının bir merkeze bağlı olmadan, merkezden uzak olarak adlandırılan yaşam alanlarında gerçekleştirilmesinin önemini özellikle günümüz sanatı adına çok önemli olduğunu vurgular.

Bu performansı uygularken, zirvedeki sonsuzluk ilgisi-algısı üzerine bir başka bakış açısı ile dikkat çekmekteyim. Hayat da, gerçekleştirdiğim performanstaki gibi bir davranış biçimi sorgulaması ve ya çözümlemesi olduğunu söylemekte. Bedenin çevre ile bütünleşerek sanatın bir parçası olması, sanatın da hayatın bir parçası olması anlamında bir uyarı ve gönderi olarak düşünebiliriz. Bu performansı, şehirlerin kaos ve kalabalığından soyutlayarak, doğa ile bir buluşma anı olarak niteleyebiliriz."

Kaynak: Haber Kaynağı
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Başkan Demirci’den Yaşlılar Haftası ziyaretleri23 Mart 2017 Perşembe 08:39
  • Ak Parti Dilovası Engelliler Derneğini ziyaret etti23 Mart 2017 Perşembe 00:38
  • Yaman,  Çayırova’dan "Evet" istedi23 Mart 2017 Perşembe 00:11
  • Kuştepe’ye yeni mescit22 Mart 2017 Çarşamba 23:51
  • FETÖ Operasyonunda 3 tutuklama22 Mart 2017 Çarşamba 22:35
  • Bizde Halisdemir'ler bitmez22 Mart 2017 Çarşamba 22:26
  • Akçaray’da test sürüşü yapılacak22 Mart 2017 Çarşamba 18:11
  • Çocuklar hayvanat bahçesini turladı22 Mart 2017 Çarşamba 18:07
  • Nevzat Doğan Mardin'e gitti22 Mart 2017 Çarşamba 18:03
  • Kocaeli en çok hangi ilden göç aldı?22 Mart 2017 Çarşamba 17:58
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2009 Milli Hakimiyet | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Haber Scripti: CM Bilişim